GUIA DIDÀCTICA

OBJECTIUS

  • Conèixer el Colpbol com a nou esport.
  • Conèixer les regles i la dinàmica del joc.
  • Conèixer un altre esport com a recurs per al temps d'oci.
  • Aprendre a treballar amb els seus companys realitzant el treball en equip.
  • Aprendre a respectar els temps de cada membre del grup.

CONTINGUTS

  • Ser capaç de reconèixer les regles del Colpbol.
  • La història del Colpbol i la seua intenció educativa.
  • Jocs per a assimilar el colpege de la pilota.
  • Jocs de cooperació i/o d'oposició.
  • Ser capaç de jugar al Colpbol.
  • Valorar l'esforç personal i el dels altres.

CRITERIS D'AVALUACIÓ

  • Conèix les regles bàsiques del Colpbol.
  • Juga en l'equip respectant els temps dels components del grup.
  • Respecta als seus companys i adversaris.
 

ORIENTACIONS I RECURSOS DIDÀCTICS

Utilitzarem una metodologia mixta, sobretot en les situacions d'ensenyament i jocs dirigits a l'adquisició d'habilitats i accions específiques del joc, és a dir, ens centrarem en els aspectes relacionats amb l'execució dels moviments i els objectius que es pretenen.
Anirem dels exercicis més simples i individuals fins als més col·lectius i difícils. Els grups seran homogenis i dirigits, perquè els nivells siguen semblats. Els estils d'ensenyament seran:
  • Comandament directe.
  • Cerca guiada.
  • Assignació de tasques.
Utilitzarem com a espai principalment la pista poliesportiva, i quant al material l'específic d'aquest esport.

DESENVOLUPAMENT DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES

  • COMPETÈNCIA EN COMUNICACIÓ LINGÜÍSTICA: Lectura comprensiva de les fitxes donades i debat sobre elles.
  • COMPETÈNCIA MATEMÀTICA: Distàncies i trajectòries.
  • CONEIXEMENT I LA INTERACCIÓ AMB EL MUNDO FÍSIC: Coneixement de les mesures i línies del camp de Colpbol.
  • APRENDRE A APRENDRE: Utilització de l'estil d'ensenyament resolució de problemes per a superar les diferents situacions presentades en el desenvolupament de l'activitat.
  • COMPETÈNCIA CULTURAL I ARTÍSTICA: Respectar l'esport del Colpbol, coneixent el seu origen i/o persona que ho va introduir i on.
  • COMPETÈNCIA I INICIATIVA PERSONAL: Posar als alumnes que experimenten el ser el capità dels equips i prendre decisions.
  • COMPETÈNCIA SOCIAL I CIUTADANA: Respecte per les regles de l'esport del Colpbol i la importancia d'aquestes en la relació amb els altres.
  • TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ: Webquest, pàgines web ,vídeo i fitxes.